Edukacja sensoryczna w gminnym przedszkolu w Czarnocinie

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
9 marca 2021

Jednym z priorytetów Przedszkola Samorządowego w Czarnocinie jest stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju wszystkich dzieci na miarę ich potrzeb i możliwości. Dzięki współpracy przedszkola z organem prowadzącym stało się to możliwe – pod koniec ubiegłego roku, w przedszkolu swoją działalność rozpoczęła sala integracji sensorycznej.

Dyrektor H. Lasota oraz nauczyciele przedszkola są przekonani, iż jest to inwestycja w przyszłość dzieci. Te dzieci, u których występują zaburzenia integracji sensorycznej dzięki terapii będą mogły niwelować zaburzone funkcje mające ogromny wpływ na uczenie się, samodzielność, rozwój fizyczny dziecka i jego funkcjonowanie w grupie.

Sprzęt do zajęć  Integracji Sensorycznej zakupiony został dzięki realizacji wniosku o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z rezerwy tej części subwencji w roku 2020.  Wyposażona w sprzęt sala  oraz niezwykła interaktywna podłoga to  pomoce dydaktyczne przeznaczone do zabaw ruchowych oraz gier edukacyjnych i ćwiczeń, które mają pozytywny wpływ na rozwój dużej motoryki, koordynacji wzrokowej, ruchowej, spostrzegawczości oraz szybkiej reakcji. 

Terapia skierowana jest do dzieci doświadczających trudności w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym, dzieci nadpobudliwych, nadruchliwych, ale również dla dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Aspergera oraz innymi dysfunkcjami, utrudniającymi prawidłowy rozwój i funkcjonowanie. Takie dzieci są wśród nas. To właśnie one najbardziej potrzebują specjalistycznego wsparcia, aby lepiej funkcjonować w otaczającym je świecie, który jest dla nich dużo trudniejszy do “ogarnięcia”, czasami bardziej chaotyczny, hałaśliwy, nieuporządkowany. Wynika to z odmiennego odbioru i interpretacji przez mózg dziecka informacji zmysłowych. Mamy nadzieję, że przy profesjonalnie wyposażonej sali, współpracy z rodzicami, pracy i zaangażowaniu p. Katarzyny Kraska- terapeuty Integracji Sensorycznej, dzieci te będą miały szansę wyrównywać braki w obrębie poszczególnych narządów zmysłu mówi Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Czarnocinie H.Lasota Dzięki nowym możliwościom stworzone zostały warunki do specjalistycznej pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a oferta edukacyjna przedszkola stała się jeszcze atrakcyjniejsza. Trzymamy kciuki, aby każda chwila terapii miała swój pozytywny oddźwięk widoczny w polepszającej się sprawności fizycznej, w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym, poprawie funkcji zmysłowych, co uwieńczone zostanie postępem dziecka w jego rozwoju. Pomagajmy więc dzieciom osiągnąć sukces uwzględniając ich potrzeby i możliwości.

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2021-03-09
Data publikacji:2021-03-09
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Kamila Ceranka
Liczba odwiedzin:370