Edukacja sensoryczna w gminnym przedszkolu w Czarnocinie
Jednym z priorytetów Przedszkola Samorządowego w Czarnocinie jest stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju wszystkich dzieci na miarę ich potrzeb i możliwości. Dzięki współpracy przedszkola z organem prowadzącym stało się to możliwe – pod koniec ubiegłego roku, w przedszkolu swoją działalność rozpoczęła sala integracji sensorycznej.
Dyrektor H. Lasota oraz nauczyciele przedszkola są przekonani, iż jest to inwestycja w przyszłość dzieci. Te dzieci, u których występują zaburzenia integracji sensorycznej dzięki terapii będą mogły niwelować zaburzone funkcje mające ogromny wpływ na uczenie się, samodzielność, rozwój fizyczny dziecka i jego funkcjonowanie w grupie.
Sprzęt do zajęć Integracji Sensorycznej zakupiony został dzięki realizacji wniosku o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z rezerwy tej części subwencji w roku 2020. Wyposażona w sprzęt sala oraz niezwykła interaktywna podłoga to pomoce dydaktyczne przeznaczone do zabaw ruchowych oraz gier edukacyjnych i ćwiczeń, które mają pozytywny wpływ na rozwój dużej motoryki, koordynacji wzrokowej, ruchowej, spostrzegawczości oraz szybkiej reakcji.
Terapia skierowana jest do dzieci doświadczających trudności w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym, dzieci nadpobudliwych, nadruchliwych, ale również dla dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Aspergera oraz innymi dysfunkcjami, utrudniającymi prawidłowy rozwój i funkcjonowanie. Takie dzieci są wśród nas. To właśnie one najbardziej potrzebują specjalistycznego wsparcia, aby lepiej funkcjonować w otaczającym je świecie, który jest dla nich dużo trudniejszy do “ogarnięcia”, czasami bardziej chaotyczny, hałaśliwy, nieuporządkowany. Wynika to z odmiennego odbioru i interpretacji przez mózg dziecka informacji zmysłowych. Mamy nadzieję, że przy profesjonalnie wyposażonej sali, współpracy z rodzicami, pracy i zaangażowaniu p. Katarzyny Kraska- terapeuty Integracji Sensorycznej, dzieci te będą miały szansę wyrównywać braki w obrębie poszczególnych narządów zmysłu mówi Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Czarnocinie H.Lasota Dzięki nowym możliwościom stworzone zostały warunki do specjalistycznej pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a oferta edukacyjna przedszkola stała się jeszcze atrakcyjniejsza. Trzymamy kciuki, aby każda chwila terapii miała swój pozytywny oddźwięk widoczny w polepszającej się sprawności fizycznej, w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym, poprawie funkcji zmysłowych, co uwieńczone zostanie postępem dziecka w jego rozwoju. Pomagajmy więc dzieciom osiągnąć sukces uwzględniając ich potrzeby i możliwości.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2021-03-09 |
Data publikacji: | 2021-03-09 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Kamila Ceranka |
Liczba odwiedzin: | 370 |