PROCEDURA WYBORU PATRONA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKOLNO-GIMNAZJALNYM W CZANOCINIE
W dniu 15 listopada 2017 r. Rada Pedagogiczna podjęła uchwałę nr 9/2017-2018, w sprawie rozpoczęcia procedury nadania imienia Szkole Podstawowej w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Czarnocinie.
Nasza szkoła nie posiadała nigdy imienia. Poprzez nadanie imienia szkoła:
- uzyska swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
- promuje patrona, jego dokonania,
- w naturalny sposób pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem,
- wchodzi do rodziny szkół o tym samym imieniu, co może prowadzić do nawiązania wzajemnych kontaktów (np. organizacji wycieczek, wakacyjnej wymiany dzieci i młodzieży),
- może oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach potwierdzonych życiem i działalnością patrona i ogólnie uznawanych przez społeczność,
- wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem.
Wybór patrona nie może być wyborem przypadkowym i nieuzasadnionym. Kampania musi być przeprowadzona w sposób przemyślany i kontrolowany. Przy wyborze społeczność szkolna (rodzice, uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi) oraz społeczność lokalna muszą się kierować rangą szkoły i rolą jaką odgrywa w środowisku. Imię szkoły – patron powinien nawiązywać do historii lub współczesności gminy czy Polski, osiągnięć, ważnych kart historii lub zamiarów na przyszłość. Tylko aktywny udział i poważne podejście do sprawy wyboru patrona przez społeczność szkolną zagwarantuje satysfakcję z dokonanego wyboru i dumę z wybranego imienia szkoły.
Pliki do pobrania
procedura-wyboru-patrona SP w ZSG.doc (94.50 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2017-11-27 |
Data publikacji: | 2017-11-27 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Łukasz Stępień |
Liczba odwiedzin: | 1376 |