PROCEDURA WYBORU PATRONA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKOLNO-GIMNAZJALNYM W CZANOCINIE

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
27 listopada 2017

W dniu 15 listopada 2017 r. Rada Pedagogiczna podjęła uchwałę nr 9/2017-2018, w sprawie rozpoczęcia procedury nadania imienia Szkole Podstawowej w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Czarnocinie.

Nasza szkoła nie posiadała nigdy imienia. Poprzez nadanie imienia szkoła:

  1. uzyska swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
  2. promuje patrona, jego dokonania,
  3. w naturalny sposób pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem,
  4. wchodzi do rodziny szkół o tym samym imieniu, co może prowadzić do nawiązania wzajemnych kontaktów (np. organizacji wycieczek, wakacyjnej wymiany dzieci i młodzieży),
  5. może oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach potwierdzonych życiem i działalnością patrona i ogólnie uznawanych przez społeczność,
  6. wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem.

Wybór patrona nie może być wyborem przypadkowym i nieuzasadnionym. Kampania musi być przeprowadzona w sposób przemyślany i kontrolowany. Przy wyborze społeczność szkolna (rodzice, uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi) oraz społeczność lokalna muszą się kierować rangą szkoły i rolą jaką odgrywa w środowisku. Imię szkoły – patron powinien nawiązywać do historii lub współczesności gminy czy Polski, osiągnięć, ważnych kart historii lub zamiarów na przyszłość. Tylko aktywny udział i poważne podejście do sprawy wyboru patrona przez społeczność szkolną zagwarantuje satysfakcję z dokonanego wyboru i dumę z wybranego imienia szkoły.

 

Pliki do pobrania

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2017-11-27
Data publikacji:2017-11-27
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Łukasz Stępień
Liczba odwiedzin:79