Mniej azbestu – lepsze zdrowie.
Trwa nabór wniosków na wsparcie finansowe usuwania azbestu z prywatnych posesji w gminie Czarnocin. Środki jakie przeznaczono w budżecie gminy na rok 2019 na realizację programu usuwania azbestu to kwota do 90 tys zł. Program był już realizowany przez ostatnie trzy lata i dzięki temu ilość azbestu znajdującego się na terenie gminy zmniejszyła się o 290 896 kg.
Jest to jednak kropla w morzu, ponieważ na terenie gminy wg stanu na koniec roku 2018 znajdowało się jeszcze 3 129 931 kg eternitu. Dzięki środkom finansowym pozyskanym przez Urząd Gminy z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej właściciel posesji nie ponosi kosztów demontażu pokrycia z dachu oraz kosztów uprzątnięcia z nieruchomości i utylizacji. Pula środków przeznaczonych w tym roku na realizację tego zadania nie została jeszcze rozdysponowana dlatego gorąco zachęcam do zgłoszenia i skorzystania z tego programu – mówi Wójt Roman Miksa. Jako samorząd staramy się wspierać proces likwidacji tego rakotwórczego materiału, aby zmniejszać emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach budynków i mają oni na to czas do końca 2032 zgodnie z przyjętym Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu 2009–2032.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2019-02-05 |
Data publikacji: | 2019-02-05 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Justyna Krych |
Liczba odwiedzin: | 831 |